خرید آنلاین بلیط هواپیما

خرید اینترنتی امن و راحت

خرید آنلاین بلیط هواپیما

خرید اینترنتی امن و راحت

  • ۰
  • ۰

فرودگاه آتاتورک :  (ataturkairport)

از نظر تعداد مسافران، مقاصد پروازی و تعداد پروازها، فرودگاه بین المللی آتاتورک، مهم ترین فرودگاه کشور ترکیه، می باشد. این فرودگاه، مقصد اصلی برای پروازهای خارجی و داخلی می باشد و پایانه مهم برای گردشگری ترکیه است. فرودگاه آتاتورک، در منطقه ی یاشلکوی،  24 کیلومتری ( 15 مایلی )، از شهر استانبول و در بخش اروپایی آن، قرار گرفته است.

جالب است بدانید که نام این فرودگاه، به منظور بزرگداشت بنیان گذار جمهوری ترکیه، یعنی مصطفی کمال آتاتورک، آتاتورک گذاشته شده است.  اداره ی این فرودگاه، به وسیله ی شرکت ترکی (TAV) ، انجام می شود. به عبارتی می توان گفت، خانه اصلی هواپیمایی ترکیه، فرودگاه بین المللی آتاتورک، می باشد.

امکانات :

سالن های استراحت :

فرودگاه آتاتورک، امکانات رفاهی بسیاری دارد، مانند سالن استراحت. مسافران در صورت تاخیر در پرواز، می توانند از این سالن ها استفاده کنند.

اینترنت و تماس :

داخل فرودگاه آتاتورک، برای تماس و ارسال پیام، چنانچه سیم کارت بین المللی، داشته باشید، می توانید با پرداخت مبلغی مشخص، تماس ضروری خودتان را برقرار کنید.

خدمات پزشکی :

انواع خدمات پزشکی و اورژانسی، در اختیار مسافران، قرار دارد. و این مراکز پزشکی، در ترمینال پروازهای خارجی و داخلی، 24 ساعته باز هستند.

دستگاه خودپرداز ATM و خدمات ارزی :

داخل فرودگاه آتاتورک، امکانات ارزی و خودپرداز، فراهم است.  30 دستگاه خودپرداز و برای تبدیل ارز و سایر خدمات آن، 5 مرکز تبدیل ارز قرار دارد.

اطلاعات فرودگاه :

 فرودگاه آتاتورک، شامل 5 مرکز اطلاع رسانی، است که 24 ساعته، آماده ی ارائه خدمات به مسافران، می باشند.

فروشگاه و مراکز خرید :

از دیگر امکانات مفید این فرودگاه، می توان به داشتن 20 فروشگاه، اشاره کرد که به صورت شبانه روز، باز هستند و انواع محصولات را بدون احتساب مالیات، به شما ارائه می دهند.

غذا و نوشیدنی :

انواع رستوران و کافه ها در این فرودگاه، موجود است. به طور مثال، در بخش پروازهای خارجی، رستوران هایی هم چون : کافه نرو، سیمیت سرای، رستوران گرین پورت،کافه استارباکس و تورک کوئیزین ، پذیرای شما مسافران گرامی، هستند.

آرایشگاه :

جالب است بدانید که فرودگاه آتاتورک، برای آرایش و پیرایش مسافران هم، برنامه ریزی کرده و می توانید از دو آرایشگاه موجود در ترمینال داخلی و خارجی این فرودگاه، بهره ببرید.

 

 

در ادامه با آراچارتر همراه باشید تا اگر قصد پرواز در مسیر تهران- استانبول، را داشتید، با جاذبه های گردشگری استانبول، آشنا باشید.

استانبول، بزرگ ترین شهر ترکیه، و مرکز اقتصادی و فرهنگی آن است. این شهر بزرگ، توریست های زیادی را به خود جلب می کند. و از این لحاظ، سومین شهر توریستی جهان است.                                                                     

بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در استانبول، قرار دارد، این شهر توریستی، جاذبه های بسیاری دارد. از جمله مساجد، کاخ ها، بازارهای تاریخی و موزه ها. جالب است بدانید که اغلب جاذبه های گردشگری استانبول، اطراف منطقه ی سلطان احمد، قرار دارند.                                                                                                                   

مسجد آبی ( مسجد سلطان احمد ) و مسجد ایاصوفیه، از جمله اماکنی هستند که توریست ها، حتما از آن ها بازدید خواهند کرد.  بازارهای استانبول، مکان خیلی خوبی برای خرید سوغاتی هستند.                                                    

غذا و خوراک، از اجزای اصلی فرهنگ ترک هاست.                                                                                                                                           

جاذبه های گردشگری استانبول :

مسجد ایاصوفیه :

این مسجد، به مدت هزار سال، کلیسا بوده است، که بعدا به موزه، تبدیل شد. مسجد ایاصوفیه، در محله سلطان احمد، واقع است. حتما از آن، دیدن کنید.


مسجد سلطان احمد ( مسجد آبی ) :

سلطان احمد، همیشه قصد داشت تا مسجدی را بسازد که با ایاصوفیه، وارد رقابت شود و به این هدف هم رسیده است. مسجد آبی، از دیگر جاذبه های توریستی اصلی استانبول است. قابل ذکر است که برای ورود به این مسجد، باید لباس پوشیده داشته باشید و جالب است که بدانید، روسری برای خانوم ها، در این مکان، مرسوم می باشد. شما همه روزه، می توانید از این مسجد بزرگ، دیدن کنید، از مزایای این مسجد باشکوه، می توان به ورودی رایگان آن، نیز اشاره کرد.

از دیگر اماکن توریستی و زیبای استانبول، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، بازار بزرگ استانبول ( کاپالی چارشی )، موزه باستان شناسی استانبول، میدان تکسیم، کلیسای چورا، برج گالاتا و قلعه روملی حصار، را می توان نام برد.

شاید شما هم دقت کرده باشید که این روزها، یکی از پر رفت و آمد ترین مسیرهای پروازی ایرلاین ها، مسیر تهران- استانبول است. که در فصول مختلف، همیشه به قوت خود، باقی است و  همواره متقاضیان خود را دارد.                                

     

در سایت آراچارتر، شما می توانید، همه مسیرهای پروازی به استانبول و نیز بالعکس، را به راحتی خریداری کنید، و از خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود، لذت ببرید.

انواع مسیرها به استانبول :

تهران به استانبول ، مشهد به استانبول ، استانبول به مشهد ، تبریز به استانبول ، استانبول به تبریز ، اصفهان به استانبول ، استانبول به اصفهان ،شیراز- استانبول ، استانبول- شیراز. استانبول به تهران

حالا به برخی از ایرلاین هایی که از فرودگاه آتاتورک، پرواز دارند، اشاره می کنیم :

ایجین ایرلاینزآئروفلوتالجزایرآریاناآسیانا ایرلاینزهواپیمایی آتااطلس گلوبالکاسپیناماراتگلف ایرهواپیمایی آسمانلوفت هانزاماهان ایرمعراج-قشم ایرهواپیمایی تابانهواپیمایی زاگرسهواپیمایی قطر و ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی